حقوق والدین
حال خوب من
اس ام اس....پـ نـ پـ....خلاصه همه چی توشه

حقوق والدین عبارتند از:
1-به پدر و مادر احترام بگذاریم هر چند شیعه نباشند.
2-با آنها مصاحبت کنیم.
3-کوچکترین کلمه‌ای که سبب آزار و اذیت آنها شود نگوییم.
4-نیازهای پدر و مادر اعم از مادی و غیر مادی را برآورده سازیم.
5-با مهربانی و دلسوزی آنها را نگاه کنیم.
6-صدای خود را از صدای آنها بلندتر نکنیم.
7-جلوتر از آنها حرکت نکنیم.
8-اگر پس از مرگ دینی برگردن آنها بوده که نتوانسته‌اند آن را ادا کنند دین را ادا کنیم و برای آنها طلب استغفار کنیم.

ممکن است بعضی از پدر و مادرها یک یا چند نکته‌ای که ما در این‌جا آورده‌ایم به ظاهر ایشان مهم نباشد اما با انجام این کارها می‌توانیم به آنها بفهمانیم که این نکته‌ها جزئی از حقوق پدر و مادر است.
  امام باقر علیه‌السلام می‌فرماید: مردی نزد رسول خدا آمد و گفت شوق و نشاط جهاد دارم.
حضرت فرمود: جهاد کن در راه خدا زیرا اگر کشته شوی نزد خدای زنده‌ای و روزی می‌خوری و اگر به غیر شهادت در آن راه به صورت دیگری بصیری پاداشت با خداست و اگر برگردی از گناهان پاک شده‌ای همچنان که از مادر متولد شده‌ای. گفت: پدر و مادر پیری دارم که به من انس دارند و از رفتن من ناراحت می‌شوند.

حضرت فرمود: پس نزد آنان بمان قسم به کسی که جان من در دست اوست انس یک شبانه‌روز آنها به تو از یک سال جهاد بهتر است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدمهدی(مهراد)

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 172
بازدید دیروز : 118
بازدید هفته : 350
بازدید ماه : 841
بازدید کل : 703733
تعداد مطالب : 984
تعداد نظرات : 114
تعداد آنلاین : 1




javahermarket

Online User
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تماس با ما