حال خوب من
اس ام اس....پـ نـ پـ....خلاصه همه چی توشه

ویژگی ها و عملكرد جنسی، بخشی از تندرستی و سلامت كلی افراد را تشكیل می دهد. در ارزیابی عمومی سلامت افراد، عملكرد جنسی نیز باید در نظر گرفته شود.

با وجود اهمیت این موضوعات در سلامت كلی افراد، برای بسیاری از افراد گفتگو با پزشكان درباره دلواپسی های جنسی دشوار است. در بسیاری از موارد می توان از شیوه تغذیه افراد به اختلالات جنسی آنها پی برد و با دادن یك رژیم مناسب، این گونه اختلالات را بهبود بخشید. همچنین در بسیاری از موارد، افراد از مصرف دارو برای درمان مشكلات جنسی خودداری می كنند كه می توان با توصیه های ساده تغذیه ای مانند تجویز برخی ویتامین ها به آنها كمك كرد.
▪ روی: از موادی كه روی اختلالات جنسی تاثیر می گذارد، <روی> است. غذاهای حاوی <روی> عملكرد جنسی بانوان را بهبود می بخشد. همچنین مصرف <روی> با تاثیر بر روی غده آدرنال باعث كاهش استرس و افزایش عملكرد دستگاه ایمنی بدن می شود. غذاهای غنی از <روی> شامل جگر، غذاهای دریایی، صدف خوراكی، قارچ، دانه آفتابگردان و كنجد است.
▪ اسیدهای چرب ضروری: موادی هستند كه بدن از آنها هورمون تولید می كند. ویتامین E، D و K به صورت محلول در آنها وجود دارند. این ویتامین ها قادرند پوست، مثانه، چشم و مخاط واژن را نرم و مرطوب نگه دارند. مصرف این مواد به صورت روزانه بسیاری از مسایل و مشكلات جنسی را برطرف می كند. برای افزایش اسیدهای چرب ضروری در بدن می توان از گیاهان دریایی، بذر كنجد، اسفناج، بادام و طالبی استفاده كرد.
▪ ویتامین :B این ویتامین نقش موثری در بدن بانوان دارد. به طور مثال، ویتامین ۶B میان استروژن و پروژسترون تعادل ایجاد می كند و میزان پرولاكتین را كنترل می كند. مصرف ویتامین های گروه B باعث بهبود جریان خون پوست و مخاط می شود.
▪ بیوفلاوین: موادی مشابه ویتامین هستند كه در گیاهان تازه پیدا می شوند، به ویژه گیاهان و علف های دریایی كه دارای این مواد هستند، نقش مهمی در انعطاف پذیری عروق و سلامت رحم دارند و گردش خون را در ارگان ها بهبود می دهند كه این فرآیند به بهبود اختلالات جنسی منجر می شود.
▪ ویتامین :E این ویتامین تاثیر آنتی اكسیدانی دارد و غدد جنسی و اندام های جنسی را از رادیكال های آزاد محافظت می كند. مصرف این ویتامین باعث افزایش تعداد اسپرم و نفوذ آن به داخل تخمك می شود. همچنین ویتامین E باعث كاهش ایجاد پلاك روی عروق می شود كه این فرآیند موجب بهبود جریان خون می شود.
▪ ویتامین :C مصرف این ویتامین ها موجب كاهش رادیكال های آزاد می شود. ویتامین C در اغلب میوه ها، به ویژه در پرتقال و توت فرنگی وجود دارد.
▪ منیزیم: مصرف منیزیم باعث شل شدن ماهیچه های صاف و دیواره عروق می شود و دستگاه گردش خون را از رسوب پلاكت ها محافظت می كند و در نتیجه با بهبود جریان خون، برخی اختلالات جنسی را برطرف می كند.




تاریخ: پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدمهدی(مهراد)

 

در یکی از شهرهای اروپایی پیرمردی زندگی می کرد که تنها بود. هیچکس نمی‌دانست که چرا او تنهاست و زن و فرزندی ندارد. او دارای صورتی زشت و کریه‌المنظر بود.
شاید به خاطر همین خصوصیت هیچکس به سراغش نمی‌آمد و از او وحشت داشتند، کودکان از او دوری می‌جستند و مردم از او کناره‌گیری می‌کردند. قیافه زننده و زشت پیرمرد مانع از این بود که کسی او را دوست داشته باشد و بتواند ساعتی او را تحمل نماید. علاوه بر این، زشتی صورت پیرمرد باعث تغییر اخلاق او نیز شده بود. او که همه را گریزان از خود می‌دید دچار نوعی ناراحتی روحی شد که می‌توان آن را به مالیخولیا تشبیه نمود همانطور که دیگران از او می‌گریختند او هم طاقت معاشرت با دیگران را نداشت و با آنها پرخاشگری می‌نمود و مردم را از خود دور می‌کرد.
سالها این وضع ادامه یافت تا اینکه یک روز همسایگان جدیدی در نزدیکی پیرمرد سکنی گزیدند آنها خانواده خوشبختی بودند که دختر جوان و زیبایی داشتند.....

یک روز دخترک که از ماجرای پیرمرد آگاهی نداشت از کنار خانه او گذشت اتفاقا همزمان با عبور او از کنار خانه، پیرمرد هم بیرون آمد و دیدگان دخترک با وی برخورد نمود. اما ناگهان اتفاق تازه‌ای رخ داد پیرمرد با کمال تعجب مشاهده کرد که دخترک برخلاف سایر مردم با دیدن صورت او احساس انزجار نکرد و به جای اینکه متنفر شده و از آنجا بگریزد به او لبخند زد.
لبخند زیبای دخترک همچون گلی بر روی زشت پیرمرد نشست. آن دو بدون اینکه کلمه‌ای با هم سخن بگویند به دنبال کار خویش رفتند. همین لبخند دخترک در روحیه پیرمرد تاثیر بسزایی داشت. او هر روز انتظار دیدن او و لبخند زیبایش را می‌کشید. دخترک هر بار که پیرمرد را می‌دید، شدت علاقه وی را به خویش درمی‌یافت و با حرکات کودکانه خود سعی در جلب محبت او داشت.
چند ماهی این ماجرا ادامه داشت تا اینکه دخترک دیگر پیرمرد را ندید. یک روز پستچی نامه‌ای به منزل آنها آورد و پدر دخترک نامه را دریافت کرد. وصیت نامه پیرمرد همسایه بود که همه ثروتش را به دختر او بخشیده بود.
 





تاریخ: پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدمهدی(مهراد)

هرچند درمان بیماری سرطان در مواردی ممکن است با دشواری هایی همراه باشد اما درصورت تشخیص به موقع می تواند کمک زیادر به درمان باشد لذا در صورت مشاهده علائم هشدار دهنده خاص و مراجعه به موقع به پزشک متخصص می توان موجب شناسایی به هنگام بیماری سرطان شد.

این علائم عبارتند از:

1 تغییر در عادت دفع مدفوع یا ادرار یا پیدا شدن خون در مدفوع یا ادرار

2 بهبود نیافتن زخم های پوستی پس از دو هفته

3 خونریزی یا ترشح غیرطبیعی از مجاری طبیعی بدن

4 توده یا برآمدگی در پستان یا هر نقطه دیگر بدن

5 اشکال در بلع غذا

6 هر گونه تغییر در زگیل یا خال های موجود در بدن

7 سرفه های مداوم یا خونی یا گرفتگی مزمن صدا

 

 علائم یاد شده در بیماری های خوش خیم نیز دیده می‌شود اما برای تشخیص سرطان در صورت مشاهده این علائم ، فرد حتما باید با پزشک مشورت کند.





تاریخ: چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدمهدی(مهراد)

گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که نیازمند کمک فوری نیست، ولی به خاطر درد و تورم ناحیه ی آسیب دیده، با خود می‌گوییم ای کاش می‌توانستم کار مفیدی انجام دهم.

یکی از این موارد وقتی است که فردی از اعضای خانواده، به خصوص کودکی دچار ضربه می‌شود و مثلا دست یا پاهایش بعد از افتادن، کبود و متورم می‌شود.

شما برای کاهش ورم و درد چه کاری می‌توانید انجام دهید؟
اگر آسیب‌دیدگی در دست باشد، با آویزان کردن آن، ورم و کبودی کاهش می‌یابد. اگر هم پای فرد، دچار آسیب شده او را بنشانید و ناحیه آسیب دیده را بلند کنید و چند بالش زیر پایش بگذارید. سپس به سرعت با کمک کمپرس سرد سعی کنید، درد و تورم منطقه ی آسیب‌دیده را کاهش دهید.

 

کمپرس سرد چیست؟
می‌توانید چند تکه یخ را داخل کیسه‌ای بریزید و کمی نمک روی آن بریزید تا به آب شدن بهتر یخ‌ها کمک کند و یا حوله یا پارچه‌ای را در‌ آب سرد فرو ببرید و هر چند دقیقه آن را عوض کنید. حتی می‌توانید یک بسته لوبیای منجمد شده از داخل فریزر بردارید و به عنوان کمپرس سرد استفاده کنید.

یادتان باشد به ناحیه آسیب‌دیده‌ فشار نیاورید و مدت 30 دقیقه کمپرس سرد را روی محل بگذارید. با این کار سرعت جریان خون به ناحیه آسیب‌دیده کم شده و در نتیجه درد و ورم کاهش می یابد




تاریخ: چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدمهدی(مهراد)

سلام
دوستان این دیگه آخرشه درسته طولانی ولی حتما تا آخر بخونید
تهیه و ترجمه : دکتر هوشنگ فاضل عضو سابق هیات مدیره انجمن ام اس کانادا و بینانگزار مرکز آموزش علوم دندانپزشکی دانشگاه آزاد - ارسال مقاله از استاد یوسف چرچی
در اکتبر سال 2001 خواهرم بیمار شد. او مبتلا به انقباض معده شده و دوره سختی را می گذراند. راه رفتن برایش طاقت فرسا شده بود و برای خروج از تختخواب متوسل به هر چیزی می شد؛ او مبتلا به چنین درد فوق العاده ای بود.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدمهدی(مهراد)

فناوری سه ‌بعدی سالیان نسبتا طولانی است که وارد زندگی روزمره بشر شده است و به جهت تأثیر خیره ‌کننده ‌ای که بر مخاطب می ‌گذارد صنایع مختلفی از جمله تولیدات سرگرمی و تفریحی را نیز دست خوش تحولات گسترده کرده است. با این حال کمتر کسی تاکنون به این موضوع فکر کرده است که فناوری سه ‌بعدی چه تاثیراتی می‌ تواند بر چشم و خستگی احتمالی آن داشته باشد. پروفسور مارتین بنکس از دانشگاه کالیفرنیا که تخصص اصلی ‌اش در زمینه چشم و بینایی سنجی است در گفتگو با technology review اطلاعات جالب توجهی در این زمینه ارائه کرده است.

آیا قطعا می ‌توان گفت فناوری سه ‌بعدی لطمات جدی ای برای سیستم بینایی و حتی عصبی انسان به همراه دارد؟

پیش از هر قضاوتی در این زمینه باید گفت فناوری سه ‌بعدی و کاربردی شدن آن طول عمر چندان زیادی ندارد و از آن جا که هیجان خاصی در خود دارد به سرعت در گوشه گوشه ی زندگی انسان‌ ها و از جمله نمایشگرها و دنیای رایانه وارد می‌ شود. با این حال در سال‌ های اخیر شکایات زیادی از افراد مختلف دریافت کرده‌ ایم مبنی بر این ‌که در مقایسه با گذشته دچار ناراحتی‌ های عصبی، سر درد ها و حتی خستگی بی ‌سابقه چشمان خود می‌ شوند. این دسته از افراد عمدتا کسانی هستند که روزانه دقایق و ساعاتی را صرف مشاهده ی تصاویر سه ‌بعدی می ‌کنند. آن ها خود را با بازی‌ ها و فیلم‌ های سه ‌بعدی سرگرم می ‌کنند. از این رو به نظر می ‌رسد ارتباط مستقیمی میان این دو مقوله وجود داشته باشد. تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارند و هنوز نمی ‌توان با قاطعیت در این زمینه صحبت کرد.

در صورتی که این فناوری تبعات منفی احتمالی برای سیستم بینایی و سلامت افراد به همراه داشته باشد، چه ارتباطی می‌ توان میان ابعاد صفحه نمایشگر و میزان این تبعات تصور کرد؟

بررسی ‌ها نشان داده ‌اند افرادی که عمدتا از نمایشگرهای سه ‌بعدی و همچنین تماشای بازی و فیلم‌ های سه ‌بعدی در صفحات نمایشگر کوچک ‌تر لذت می ‌برند بیشتر دچار ناراحتی ‌های مزمن نظیر سردرد و خستگی چشم می‌ شوند.

تصاویر سه‌ بعدی چگونه در مغز انسان تجزیه، تحلیل و درک می‌ شوند؟

بدون شک پاسخ به این پرسش رایج می ‌تواند به روشن شدن تاثیر احتمالی تماشای فیلم و بازی های سه‌ بعدی بر سیستم بینایی کمک کند. فناوری سه‌ بعدی به نوعی مغز را فریب می‌ دهد. این فریبکاری به این صورت انجام می ‌شود که تصویری واحد برای چشم چپ و تصویر دیگری برای چشم راست نمایش داده می ‌شود. در ادامه مغز این تصاویر را به یکدیگر لایه لایه کرده تا یک تصویر سه‌ بعدی تولید شود. در سینماها استفاده از عینک ‌های مخصوص پولارایزد شده موجب می ‌شود تا فرد تصاویر را به خوبی درک کرده و تشخیص دهد و البته در تلویزیون ها و نمایشگرهای سه‌ بعدی این کار به وسیله شیشه ی مخصوصی صورت می‌ گیرد تا در نهایت برای هر چشم یک تصویر جدا نمایش داده شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدمهدی(مهراد)

سرگرمی‌های دنیای امروز آثار عجیب و غریبی روی انسان‌ها می‌گذارند؛ البته نه شاید با ظاهری عجیب و غریب، مثل اثری که روی پینوکیو گذاشت و او را تبدیل به موجودی دیگر کرد، اما به اندازه خودشان غیر قابل‌ باورند

به تازگی مطالعه‌ای در خبرگزاری‌های مختلف منتشر شد، که نشان می‌دهد افرادی که قبل از خواب، با اینترنت یا تلویزیون سرگرم می‌شوند، بیشتر احتمال دارد که بدخواب شوند.

در این مطالعه جدید که در دانشگاه اوزاکای ژاپن انجام شده، افراد به سه دسته تقسیم شدند؛ افرادی که به مقدار کم از اینترنت و تلویزیون استفاده می کردند، کاربران متوسط و کاربران قهار، که به ترتیب کمتر از 5/1 ساعت، 5/1 تا 3 ساعت و بیشتر از 3 ساعت، قبل از خواب، خودشان را با این رسانه‌های مدرن سرگرم می‌کنند.

وقتی از این سه گروه در مورد ساعات خواب، کیفیت خواب شبانه و میزان سرحالی و تمرکزشان در طی روز سئوال شد و یافته‌ها جمع‌بندی گردید، محققان متوجه شدند با بالا رفتن ساعاتی که افراد پای این صفحه‌های نورانی می‌نشینند، از میزان کیفیت خواب‌شان کم می‌شود.

نکته جالب این که در این حالت لزوماً مدت خواب افراد کم نمی‌شود، بلکه برعکس، حتی در مورد گروه سوم که کاربران قهار تلویزیون و اینترنت بوده‌اند، در بیشتر موارد مدت خواب، زیاد هم می‌شود، اما این مدت اضافه خواب، نتوانسته یک استراحت واقعی را به آنها هدیه دهد، بلکه آنها چنان بدخواب شده‌اند که این مدت اضافه تنها کسل‌ترشان کرده است.
به گزارش رویترز، در این مطالعه مشخص شده که نیمی از پرسش‌شوندگان قبل از خواب حداقل یک و نیم ساعت را پای رسانه‌های الکترونیک می‌گذرانده‌اند و جالب این که حدود 30 درصد آنها خودشان متوجه تاثیر نامطلوب این موضوع، روی کیفیت خواب‌شان شده بودند. این مطالعه در نشریه علمی «خواب» منتشر شده است.

تأثیر کار و تفریح با تلویزیون و کامپیوتر، قبل از خواب، بر روی کیفیت خواب، تنها یکی از آثاری است که این مطالعه آن را تا حدودی روشن کرده است. البته هنوز راه زیادی تا توضیح دقیق ساز و کار این تاثیر در پیش روی محققان قرار دارد.

با این حال، پیش از این هم تحقیقات زیادی از این دست انجام شده بود که استفاده بی‌حساب و کتاب از این وسایل را زیر سوال می‌برد. به عنوان مثال، تحقیقات زیادی انجام شده که نشان می‌دهد تماشای بیش از حد تلویزیون می‌تواند روی چاق شدن افراد، چه کودکان و نوجوانان و چه بزرگسالان، تاثیر بگذارد.

بی‌تحرکی هنگام تماشای تلویزیون و نیز هنگام کار با کامپیوتر، تنها یکی از دلایل اضافه وزن افراد طرفدار آنهاست. تبلیغات گوناگون موجود در این رسانه‌ها و اینکه ما عادت داریم موقع تماشای تلویزیون باید حتماً چیپس یا تخمه‌ای جلوی دستمان باشد، همه و همه در این اثر نامطلوب تلویزیون موثر است.

برخی تحقیقات هم نشان می‌دهد که روشن بودن تلویزیون موقعی که همه افراد در کنار یکدیگر هستند، چه موقع صرف غذا و چه غیر آن، می‌تواند باعث تشدید استرس و تنش در فضای خانواده شود. تنشی بی‌دلیل و اثرگذار که کانون پُر آرامش خانواده را به محل نزاع و بحث و جدل تبدیل می‌کند.

در مورد تاثیر تماشای تلویزیون بر اختلالات جنسی هم مطالعاتی انجام شده و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که تلویزیون اثر نامطلوبی روی این موضوع دارد.

 

البته این تحقیقات هنوز مشخص نکرده است که تماشای چه برنامه‌های تلویزیونی و انجام دادن چه نوع کارهایی در اینترنت، می‌تواند چنین تاثیرهایی بر سلامت افراد داشته باشد؛ چیزی که روشن شدن آن اهمیت زیادی دارد، چون در دنیای امروز نمی‌توان این نوع رسانه‌ها را از زندگی افراد حذف کرد، بلکه باید راهنمای عملی و دقیقی برای طرز استفاده ی بهینه از آنها در اختیارشان قرار داد تا زیان‌های آن به حداقل برسد.

در اینجا تنها توصیه‌ای که می‌توان کرد، این است که اگر از وجود مشکلاتی مانند کم یا بدخوابی، چاقی و اضافه‌وزن بی‌رویه‌تان و ... در زندگی‌تان متعجب‌ هستید، یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، ساعاتی است که پای تلویزیون یا اینترنت می‌گذرانید. ضمن این که می توانید با استفاده از یک رژیم غذایی سالم و ورزش کافی، از زیان‌های احتمالی استفاده از این وسایل، تا حد زیادی برکنار بمانید.




تاریخ: سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدمهدی(مهراد)

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 287
بازدید دیروز : 850
بازدید هفته : 1315
بازدید ماه : 1806
بازدید کل : 704698
تعداد مطالب : 984
تعداد نظرات : 114
تعداد آنلاین : 1




javahermarket

Online User
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تماس با ما