مشکل بزرگ پرسپولیس در پست هافبک دفاعی
حال خوب من
اس ام اس....پـ نـ پـ....خلاصه همه چی توشه

مرجع خبری پرسپولیس : بعد از بازي و در كنفرانس مطبوعاتي، مصطفي دنيزلي به نكته مهمي اشاره كرد كه شايد در پس سوالاتي كه در خصوص هوشيار وجود داشت گم شد.

دنيزلي در پاسخ به اولين سوالي كه درباره عملكرد هوشيار از او پرسيده شد، گفت: «روز بد هوشيار بود ولي مهمتر از آن، اين است كه نبايد موقعيت مي‌داديم تا اينقدر شوت بزنند.» حرف دنيزلي، حرف حساب بود.  

پرسپوليس گل دوم دربي را هم به خاطر همين ضعف خورد؛ توپ سرگردان مقابل مدافعان در يك فضاي خالي به هافبك حريف رسيد و شوت اين بازيكن به تور چسبيد. هر چند روي آن گل و گل‌هاي بازي با فجر سپاسي كه همه از راه دور و پشت محوطه جريمه به ثمر رسيد، حسين هوشيار هم مقصر بود اما نمي‌توان ضعف هافبك دفاعي يا هافبك‌هاي تدافعي پرسپوليس را ناديده گرفت

جالب اينكه درست قبل از بازي با فجر سپاسي اين مساله به هافبك‌هاي پرسپوليس گوشزد شده بود كه مثل بازي با استقلال به بازيكنان حريف فرصت و موقعيت شوت زدن ندهند اما عكس اين اتفاق بارها در طول بازي با فجر رخ داد و پرسپوليس 3 گل استثنايي خورد. اگر به گل‌هاي فجر سپاسي دقت كرده باشيد، مي‌بينيد كه در تمام اين گل‌ها فضاي گسترده‌اي براي زننده ضربه وجود داشته و بازيكن زننده گل با خيال راحت توپ را كنترل كرده، حركت كرده يا چرخيده و ضربه نهايي را زده بدون اينكه كسي مزاحم او باشد.

عجيب است كه در تمام اين صحنه‌ها هيچ هافبكي از پرسپوليس روي زننده ضربه خراب نشده و هيچ بازيكني روي توپ او تكل نرفته است. بدون شك اين كار و وظيفه دقيقا به هافبك دفاعي پرسپوليس كه در ديدار با فجر، مازيار زارع بوده محول شده اما مازيار در آن صحنه روي توپ نرفته و به بازيكن زننده شوت هم كاري نداشته. البته با توجه به شرح وظايفي كه دنيزلي از بازيكنان خواسته احتمالا بادامكي و مهدوي‌كيا (و بعد كريمي) ‌هم بايد در اين مقوله به او كمك مي‌كردند كه اين اتفاق حداقل در صحنه‌هايي كه منجر به گل شد نيفتاد.

با اين وجود گروهي معتقدند اگر پرسپوليس از يك هافبك دفاعي تمام عيار كه هم دونده باشد،هم تخريبچي و از شم بازيسازي هم بهره ببرد سود مي‌برد بسياري از مشكلات اين فصلش را نداشت. حميد استيلي كه در ابتداي فصل دچار اين اشتباه شد، در تمام طول نيم‌فصل اول دنبال جذب بازيكني با كيفيت بالا در اين پست بود. يكي مثل مهدي كياني اما پرسپوليس و سرمربي‌اش به هر دري زدند اين انتقال انجام نشد. حالا كه دنيزلي آمده با شناور شدن تيم و قرار گرفتن تمام تيم در حمله، وظيفه هافبك دفاعي هم بيشتر به چشم مي‌آيد و ضعف بازيكن اين پست بيشتر به چشم خواهد خورد. شايد دنيزلي هنوز هم فكر مي‌كند پژمان نوري را به عنوان هافبك دفاعي در اختيار دارد اما با اين موجودي، وي بايد براي ليگ قهرمانان و فصل آينده به فكر حل مهمترين مشكل پرسپوليس از ابتداي فصل باشد؛ ‌هافبك دفاعي.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمدمهدی(مهراد)

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 484
بازدید دیروز : 118
بازدید هفته : 662
بازدید ماه : 1153
بازدید کل : 704045
تعداد مطالب : 984
تعداد نظرات : 114
تعداد آنلاین : 1




javahermarket

Online User
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تماس با ما